CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

الأربعاء، 20 أغسطس 2008

تاااااااااااااج



هبدا علي طول لاني جاتلي تلات تيجان في يومين بس انا عاوز اللي بعتلي التاج مش يقلق انا هبعتله تاجين

هههههههههههههههههههههههههههه

ده تاج جالي من المهندسه
Zanooba (Zeinab sab9n


س 1-أذكر 5 أحلام على الاقل تخص ماضيك وتحلم فيها بتغيير أشياء ماذا ستعدل وماذا ستترك ؟


1- وانا صغير كان نفسي اكون لاعب كوره مشهور زي شيفشنكو ويمكن علشان كده مسمي المدونه شيفا

2- كان نفسي اطلع مدرس رياضيات

3- كان نفسي اسافر واعيش بره مصر وتحديدا في المانيا

4- كان نفسي اكون شخصيه مشهوره في التلفزيزن ساء ممثل او مغني او اي حاجه حتي لو مزيع او ممكن اطلع علي


التلفزيزن غلطه المهم اطلع

ههههههههههههههههههههه


5- ودي اعتقد ان ده كان اغرب حلم بالنسبه ليا كان نفسي اني اكون رئيس الجمهوريه شوفوا بقي رئيس الجمهوريه


مره واحده كنت بحلم اني هحقق كل اللي نفسي فيه

6-دي بقي من عندي علشان لو حبيت اجاوب اربعه بس في السؤال التاني

هههههههههه

كان نفسي اني اتولد في العهد اللي الرسول موجود فيه لاني حاسس اني لو كنت اتولد في الجو ده كنت هختلف كتيييييير


ولو كن عصيت كنت هلاقي اللي يدعيلي واللي يهديني لو يوم ضليت

س 2-أذكر 5 أحلام على الأقل تخص مستقبلك
؟


1- نفسي اطلع مهندس بس مش عاوز اشتغل في مصر نفسي اسافر بره ولسه لالمانيا برضه

ههههههههههههههههههههه


2-لسه برضه حلم اني ابقي لاعب كوره مشهور بس اختلف شويه بقيت مش عاوز العب في مصر برضه نفسي اروح


انجلترا مش المانيا والعب في تشلسي

هههههههههههههههههههههه

بس بقي نفسي اكون لاعب ومهندس مع بعض مش عارف ازاي بس يلا

3- نفسي استمر في عالم التدوين للابد

4- نفسي اروح اعيش في اسكندريه بدل المنصوره بس لسبب واحد ان بابا بيشتغل في اسكندريه ومش بيرجع الا


الجمعه والسبت ويسافر الاحد تاني

5- نفسي اعرف ازاي ارضي ربنا صح او بمعني اخر اتغلب علي نفسي لاني عارف ازاي بس للاسف مش دايما بعمل


اللي المفروض يتعمل

ياريت تدعولي

س 3-أذكر شخصين على الأقل متواجدين في حياتك حاليا .. كنت تود وجودهم قبل الآن بزمن ؟

1- الشخص الاول هو مش شخص هم عده اشخاص حسيت معاهم باختلاف كبير المدونين كلهم حسيت انهم اخواتي


وبيخافوا عليا وانا كمان بخاف عليهم

2- صديقي العزيز هو مش مدون ولسه ظاهر في حياتي من سنتين بس فعليا من سنه واما يقرا البوست هيعرف نفسه

س 4-أذكر شخصين على الأقل غير متواجدين في حياتك حاليا .. كنت تود وجودهم الآن أو في حياة أولادك مستقبلا ؟

1- الشخص الاول هو جدي والد والدتي بجد كان احن واحد عليا كنت بحبه جدا ومات للاسف من تسع سنسن بس والله


مش بحس انه مات من كل الفتره دي بحس انه لسه ميت امبارح نفسي يكون موجود في حياتي وحياه اولادي ان شاء


الله ققابله في الجنه

2- تاني شخص انا قولت عليه فوق وهو الرسول لاني عارف اني كنت هكون احسن كتير وانا موضح فوق

س 5-لمن تهدي هذا التاج ؟

اهدي التاج ده لناس كتيييير بس اللي مش هياخد التاج ده مش يقلق لان لسه تاجين كله هياخد ان شاء الله مش هنسي


حد ولو نسيت يبقي يفكرني مش يتكسف كله لازم ياخد

حواديت بنات محتاره....نبضات قلب....صوت الحريه .... وتدور الساقيه....اوتار الحياه....اجمل ايامنا ....صوره
ساخره....من قلبي....رد الي روحي ....عالم جيجي الصغير....لاوالف لا....مصر في خطر....تظبيط....تراقيعووو....ملائكيه....لاللسكوت....angel love ....انطلاقه....عاشقه النقاب....القلم
الجريح....هموم تضحك وهموم تبكي....قطع السكر احيانا لا تحلي....مش هسكت....عيش مصري تموت
مذلول....المبرمج المحترف ....دعوه للامل....مجرد راي ....كل ..عادي ...مش عاجبني ..كيارا ....الحريه.. فكك مني
.........................................................................


نخش علي التاج التاني وده جالي من مدونه من قلبي وانا رديته الحمد لله بس لسه هرده كمان مره

بدأت تدون من امتي ؟ و دخلت العالم ده ازاي ؟


بدات التدوين من شهر علي ما اعتقد ازاي بقي فهي جات بالصدفه


خااااااااااالص لقت واحد صاحبي عامل مدونه وهو حسام يحيي وفضلت اخش اشوف مدونته مجرد اقرا بوستات وفي


يوم عااااااادي هو اقترح اني اعمل مدونه ب انا مش كنت مرحب بقول مش هتفرق ومش هعرف اكتب فيها ايه بس هو


قالي مش لازم وعملها وخلاص حتي الاسم جه عشوائي مش كنت داخل بميول معين وساعتها بدات التدوين والحمد لله


دي من احسن النعم اللي ربنا ادهالي

ايه كان انطباعك في البداية ؟

في البدايه انطباعي كان ان ده عالم غريب عليا واني مش هعرف اكمل فيه واني هسيب المدونه ومش هدخلها الا كل


شهر مره بس دلوقتي حسيت اني بدات ابقي واحد من العالم ده وبدات اندمج فيه

مين اكتر واحد بتهتم بتعليقه علي بوستك الجديد ؟

اي واحد بيعلق بهتم بالتعليق بتاعه وبتابع مدونته علشان اعرف فكره

ايه أهم حاجة اتعلمتها من عالم التدوين ؟

التدوين كله استفادات بس ده مش يمنع ان فيه اضرار بس اكتر حاجه استفدتها اني اعرف اكتر من فكر واكتر من راي


واعرف معلومات جديد عليا بجد عرفت معلومات مش كنت اعرفها خصوصا اني مش بحب اقرا اي كتاب وعرفا


توجهات مختلفه واراء كتير وده ساعدني اني اكون فكري وده الللي كنت قايله في اول بوست ليا في المدونه

ايه أكتر حاجة كرهتها ؟

الحمد لله لسه مش شوفت حاجه ممكن اكرها في التدوين بس فيه حاجه مش حبيتها وهي التعصب للراي ةده عند ناس


قليله جدا تلاقيهم متعصبين لرايهم ومصممين عليه

حاسس ان التدوين له تأثير ؟

طبعا انا شايف ان ليه تاثير بس ممكن نقول ان التاثير ده مش علي نطاق اوسع من المدونين يعني ممكن ياثر علي


مدون بس مش كتير بياثر علي حد من بره عالم التدوين

تهدى التاج لمين ؟

يااااااااه مستني السؤال ده لانه اجمل حاجه في البوست وانت بتهدي تاج للناس انا بحب الهدايا جداااااااااااااااااااا

( نبضات قلب....حواديت بنات محتاره....صوت الحريه....وتدور الساقيه....عاشقه الاقصي....حكايات8
بنانيت....لاوالف لا....ملائكيه....جني....اوتار الحياه....قلم حالم.... story of life.... كوارث....
paradise lost....الباحث عن الحقيقه....طالب مصري....المشتاقون للجنه....عصفور في الاسر....انا
مسلمه....الشاعر....انسان بلا عنوان....كلمات عابره....امي ثم امي .... عايشه للاصلاح....مش
عاجبني....استرها يارب....بنت الحريه....نبض قلب....حبيبه الرحمن.. مش هسكت.... t3ala_ n7lm_bebokra..كيارا ...عيش مصري تموت مذلول....مصر في خطر..الشاعر....قطع السكر احيانا لاتحلي .....فكك مني 


يارب مش اكون نسيت حد

152 التعليقات:

غير معرف يقول...

اول تعليق




حجزززززززز

البنت الشقيه يقول...

تانى تعلييييق

اعمل ايه تلات تيجان ارد عليهم
انته سكررررررررررررررررررررررر

لكن بالنسبه للاجابات
هايله وصريحه واكتر حاجه ريحتنى انك اندمجت مع التدوييين اه مكنش بسهوله ب قول الحمدلله ويارب كلنا كنا نكون موجودين ايام الرسول
او نشوفه فى الجنه باذن الله

تحياتى
البنوته الشقيه

Unknown يقول...

تالت تعليق

هههههههه

هو اللى حيحجز حياخد جايزه ولا أيه ...

التاج من النهايه وانا على فكره مش بجاوب على اى تاج لان مدونتى معموله للكمبيوتر بس ....






بس عشان خاطرك حجاوب عليه

حسن حنفى يقول...

hierro

مستني تعليقك

شكرا لمرورك

حسن حنفى يقول...

البنت الشقيه

اها

مستني الرد ضروري

:d

الحمد لله

وياااااااااارب نشوف الرسول في الجنه باذن الله

شكرا لمرورك

حسن حنفى يقول...

المبرمج المحترف

الف شكر ليك انا مستني الاجابات

:d

شكرا لمرورك

نونو يقول...

امانى كتتتتتتتتتير جداا
ربنا يحقللك كل امانيييييك
بس انا متهيالى انا جاوبت على التااااااااج دة قبل كدة هتاكد واشوف
لو مش جوبتة هجاوب علية
مرسى ع التاااااااااج

حسن حنفى يقول...

نونو

شكرا لحضرتك ولو حليتي ده ممكن تحلي التاني

او التالت اللي لسه هينزل

:d

شكرا لمرورك

انسان وبس ! يقول...

السلام عليكم

اجاباتك جميله

وباين انك بتحب الناس جدا ، عشان كده هما كمان بيحبوك

ويارب تحقق كل احلامك

وبشكرك على التاج
اللى هو خاص بالاسئله عن عالم التدوين
بس استسمحك انى مجوبش عليه دلوقتى ، وطبعا هجاوب عليه اكيد ان شاء الله

وبشكرك مره تانيه

احمد اشرف يقول...

اول حاجه شكرا على التاج هديه مقبوله
بإذن الله هجاوبه فى اسرع وقت
تانى حاجه اجابات رائعه وصريحه
ويارب يحقق احلامك
تحياتى

خالد فوده يقول...

ييييييييييييه يادي التيجان
شغلانه انت ياعم قل للي بيبعت لك تيجان كفااااااااااااايه
هههههههههههههههههههه
انا بهزر
جميييييييييييييييل ياحبيب قلبي
وشكرا علي تمرير التاج ليا

جوجو يقول...

السلام عليكم

اجباتك على التاج متميزة اوووى

ميرسى اووى على التاج

اوعدك ان ان شاء الله هجاوبه فى اسرع وقت

بنت القسام يقول...

حسن
كنت فاكراك بتهزر وانتا بتقولي هبعتلك التلت تيجان
وربنا
يانهار ابيض
يانهار عسل بالاشطا
يانهار زى بعضه
يانهار الشمس فيه منورة
لا بجد شكرا ع تمريرك التاجين ليا
وانا مش عاوزة التالت ع فكرة
اجاباتك حلوة ويارب يتحقق ليك كل الى بتتمناه
الاسبوع الجاى هحل اول تاج
سلامن ياكبير
جيلان

canary يقول...

يا بنى ودة سؤال ترد انت عليه؟؟ كان نفسك تبقى ايه لما تكبر؟ وهو انت لسه كبرت اصلا؟
انت تقدر تبقى اى حاجه وكل حاجه انت قولتلها واتمنيتها
وطبعا انت انسان كريم مدام بتحب تهادى الناس بس يا ريت ترحمنى من كرمك دة وتوفر التاج لحد يكون بيحب يلبسها
تحياتى

بنت القسام يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
Hosam Yahia حسام يحيى يقول...

شغال

استمر

استمر

TIMMY !! يقول...

ich liebe deutch auch

:)

ياااااااااااه يا حسن ..

شكلي هروح معاك ألمانيا :) .. أو ابقى اسبق انت و أجر لنا شقة و أنا أبقى أحصلك :) ...

ربنا يحقق لك كل أحلامك إن شاء الله ..

و تعيش و ... تحل في تاجات :)

تحيتي ..

bis bald :)

كـــيــــــــارا يقول...

فلللللللللللللللل


مبروك التيجان دي كلها
الخير كتير والحمد لله


اجابات مميزه ربنا يوفقك يارب


تحياتي

كيارا

Nada يقول...

التاجين كل واحد فيهم احلى من التانى
واجاباتك جميلة
شكرا ليك على التاج

شيتوس الاهلاويه اووووي يقول...

ربنا يحققلك كل اللي تتمناه ياحسن وإن شاء الله هتكون حاجة كويسه وهتأدي الرساله اللي عليك بس انت اجتهد وربنا معااااااااك...بحيييك علي الإجابات الصريحة والمباشرة دي ربنا يحفظك ويحميك.
دمت سالم
تقبل مروري
أختك شيتوس

tote يقول...

السلام عليكم
انت انسان تستاهل اى حاجة حميلة بجد
وربنا ينولك اللى تتمناه
ومتشكره على التاج لا صح التاجين
ههههههههههه ماشى
ربنا يوفقك

موجة يقول...

يااااااااااااااااه بقالى كتير ما دخلتش المدونه لانى ما قعدتش على الكمبيوتر اصلا
بس ايه الاجابات الرائعه دى
لا والمعلومات المباشره
الصراحه مش عايزه مجهود كبير
لكن اللى بيحلم لازم يمشى فى طريق حلمه مهما كانت الضغوط
ربنا يوفقك

إسلام يقول...

استلمت التاج

جزاك الله خيرا على التمرير

واعذرني ان تأخرت في حله

oRiGiNaL HeArT يقول...

ليييييييييييه
كدة بردو
انا والله كنت بردلك التاج اللى بعتهولى قبل كدة
تقوم تبعتلى تاج تانى
لا وبتهددنى انك هتدبسنى فى واحد تانى
حرااااام عليييييييك
نيهاااااااااااااااا

حسن حنفى يقول...

انسان بلا عنوان

شكرا

ويارب احلامك تحقق

والوقت مفتوح

بس المهم يتحل

:d

شكرا لمرورك

حسن حنفى يقول...

احمد اشرف

مستني اجاباتك

شكرا لمرورك

حسن حنفى يقول...

خالد فوده

انا بحب التيجان جدا

وبشكر كل اللي بعتها ليا

ومستني اجاباتك

شكرا لمرورك

حسن حنفى يقول...

جوجو

وعليكم السلام

مستني الجابات

شكرا مرورك

حسن حنفى يقول...

gelaan

اهو ياستي مش طلعت بهزر ولاحاجه

ومستني اجاباتك وطبعا هبعت ليكي التالت

انا اللي ببعت

ههههههههههههههه

مستني الاسبوع الجاي

شكرا لمرورك

حسن حنفى يقول...

canary

تاني برضه

انتي اعتزرتي عن الاول

مقدياها اعتذارات

لو مش هتحلي ده

اوك

بس اللي جاي لازم تحليه

:d

شكرا لمرورك

حسن حنفى يقول...

حسام يحيي

هو انا يونيفرسال

شغاااااااااااال

بس هستمر حاضر

انا فاهمك

شكرا لمرورك

حسن حنفى يقول...

timmy

يا جامد

انت كنت بتدرس الماني

انا كمان

:d

ماشي انا هحجزلك قوضه معايا

وبعدين انت كمان هتحل التاج

مستني الاجابات

شكرا لمرورك

حسن حنفى يقول...

كيارا

ههههههههه

الله يبارك في حضرتك

بس حضرتك ليكي تاج عندي المره الجايه

شكرا لمرورك

حسن حنفى يقول...

nada

انتي لحقتي وحليتي التاج

شكرا علي السرعه في الاداء

:d

واجاباتك اجمل

شكرا لمرورك

حسن حنفى يقول...

شيتوس الاهلاويه اووووي

بجد انا بشكر حضرتك

ومرور حضرتك متقبل طبعا

لان دي مدونتك

شكرا لمرورك ويارب تحققي كل اللي في نفسك

حسن حنفى يقول...

tote

يارب يحققلك كل اللي نفسك فيه

مستني اجاباتك

شكرا لمرورك

حسن حنفى يقول...

موجه

شرفتي المدونه

معاكي حق اللي بيمشي في طريق

بيحقق اللي هو عايزه

من الحق الف مبروك علي طب اسنان

يا غلسه

( موجه دي اختي اللي كنت بقول عليها غبيه علشان مش دخلت طب )

بس مش راضيه تعلق الا بموجه

حسن حنفى يقول...

اسلام

ولا يهمك

المه انك تحله

مستني الاجابات

شكرا لمرورك

حسن حنفى يقول...

oRiGiNaL HeArT

ههههههههههههه

ايوه مش بهدد ده انا هبعت التاني اما

احله ليكي

مش تقلقي وشكرا علي التاج الجميل

شكرا لمرورك

Unknown يقول...

ايه ياعم حسن انت اهديت التاج لكل دول طب ايه رأيك بقى مش هجاوب الا لما كل اخواتى المدونين اللى انت اهديتهم التاج يجاوبوه وبالمناسبة بهدى التاج لسيادة الرئيس راعى التدوين فى مصر وشكرا ادينى طلعت فى التليفزيون اهوو ياعم ولا تزعل

مصطفى

ريمان يقول...

السلام عليكم

ازيك يا حسن

يعنى لازم الاحراج ده

طب انا هاخد التاج التانى لان الاول كنت عملته قبل كده

والف الف شكر يا حسن

على فكره اجاباتك متميزه وجميله

حسن حنفى يقول...

egyboy

ماشي يا عم اتشرط

من حقك بس لو جاوبوه انت كمان تجاوبه

هههههههههه

انا نسيت اهديه لسياده الريس

اسف جدااا

كـــيــــــــارا يقول...

ليييييييييييييييييييييه بس خلينا كده من غير تيجااااااااااااان


بلاش الكرم ده

تحياتي

حسن حنفى يقول...

ريمان

انا الحمد لله

مش فيه احراج ولا حاجه

انا مستني اجاباتك علي التاج

شكرا لمرورك

حسن حنفى يقول...

كيرا

لا التيجان اهم حاجه

:d

لازم اعبر اني كريم

:d

كـــيــــــــارا يقول...

تؤتؤتؤتؤ مش تحاول مش في تيجان خالص خالص


ومش لازم تبعبر انك كريم انا عارفه من غير بعبره

حسن حنفى يقول...

كيرا

صدقيني

مش ينفع

لازم دليل محسوس

التاج هيتبعتلك

:d

كـــيــــــــارا يقول...

ياعمونا قلنا نوووووووووووووووووووووووووووو

حسن حنفى يقول...

كيارا

انا قولت ياس

:d

لازم يتحل ضروووووووووري

_**( قلب الأسد )**_ يقول...

اجابت رائعة ومانى واحلام جميله اتمنى تحقيقها
جزاك الله خيرا اخى على التاج لكنه بالفعل انا اجبت علية مرة فى لمودة عندى
تقبل تحياتى

كـــيــــــــارا يقول...

اهئ اهئ اهئ اديني جاوبته

تشكرات للكرم

حسن حنفى يقول...

قلب الاسد

وجزاكم مثله بس انا اهديتك التاجين

والتاني انت مش حليته

:d

مستني الاجابات

شكرا لمرورك

حسن حنفى يقول...

كيرا

ايوه كده

العفو

شكرا للاجابه علي التاج

almasry يقول...

نسيتنى انا ياوحش الوحوش لكن عموما انا عمرى ما هنساك ده احنا مناصره زى بعض

تحيـــــاتى
المصـــــــــــرى

حسن حنفى يقول...

almasry

مش ققدر اسناك

انت مش استلمت التاااااااااج

استلمه

:d

شكرا لمرورك

حياتي كلها لله يقول...

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
معلش أنا أول مرة أدخل المدونة فياريت تستحمل غبائي شوية
أنا كنت لسة في مدونة و كنت أول مرة أدخلها برده وكان فيها تاج برده جايله هو أه الحكاية انت بتوزعوا تيجان و لا أه و كمان في حاجة تانية مشتركة هو اه حكاية مش معاكم بالظبط يعني مش بقدر اللي هي مبقدرش .أرجو الإفادة

حسن حنفى يقول...

dr\salma

حضرتك مش غبيه ولا حاجه

ممممممم

التاج ده كل واحد بيبعته للي

عاوز يتعرف عليه اكتر وكل ما عدد اكبر

يحله يبقي احسن لان ده بيزود التعارف

ثانيا بالنسبه لموضوع مش يعرف بدل مايعرفش

دي حاجه عايه مبتفرقش ( :d )

انا شايف ان لو حد قال معجبنيش بدل مش عاجبني الاتنين شبه بعض

شكرا لمرورك

elsha3er يقول...

ربنا يكتر من تاجاتك وينولك اللى نفسك فية

احمد الشاعر

طلاب من أجل مصر يقول...

السلام عليكم..

حسن ..اجاباتك ماااشااء الله جمييلهه جدااا

وربنا يكرمك
وحتى لو الواحد مكنش عايش في عصر الرسول ...بس نقدر نقلده ونعمل بسنته ...سعتها هنعيش معنى الايام دية

======
عاوز تلعب في المانيا او تعيش فيها...اشمعنه المانيا ...مع ان الالمان ناس متكبرين جداا...واخلاقهم مش حلوة قوي

=======
ويسيدي قول عاوز اروح مكه ...المدينة ..القدس
ولا دول خلاص انتهت صلاحيتهم
D:
اوعى تزعل..
.........

والواحد في عالم التدوين ..حاسس انه مش هيعرف يطلع منه خاااالص ...حاسه انه جزء لا يتجزا من حياتي
......

تعرف بقه انت بعتلنا التاج اللي احنا حلناه ..والتاجج اللي مش حلناه مبعتوش ...هههههه
ولا يهمك ..:)
بس التاج اللي لينا انا حليته

الف شكر

وربنا يوفقك ويسرلك الخير وينورلك طريقك ...ويجعلك جندى من جنود الله في ارضه

غير معرف يقول...

حسن إنت بجد جيمل اوي(سكر) وواضح من كلامك إنك شخص طموح جدا وبدعي ربنا إن كل امانيك تتحقق ونشوفها مع بعض وحقيقي إنت من احسن الناس اللي عرفتهم ف حياتي(سكرين) وأسف إني إتأخرت ف التعليق

كـــيــــــــارا يقول...

انت يابني ماعتقتش

كل اما ادخل مدونه الاقيها تاج من حسن حنفني او حد بعتله حسن وجاوب وطبعا وزع الواجب علي غيررررره



اررررررررررررررررررحم شووووويه

حسن حنفى يقول...

elsha3er

ربنا يكرمك وياريت تستلم التاج

:d

شكرا لمرورك

حسن حنفى يقول...

عبد الهادي _ساره

معاك حق لو عملنا كده هنبقي احسن كتير

طبعا مش زعلان

مكه احسن كتير من المانيا

:d

الوحد مش يقدر يسيب الندوين


لانه بقي مرتبط بيه

انا بعت التاج التاني خلاص

لازم يتحل

:d

شكرا لمرورك

حسن حنفى يقول...

hierro

ولا يهمك

شكرا لمرورك

حسن حنفى يقول...

كيارا

هههههه

لازم اقوم بالواجب

وكده هنعرف بعض اكتر

:d

كـــيــــــــارا يقول...

واااااجب ايه بس ارررررررررررررررحم

حسن حنفى يقول...

الحق عليا

قد اعذر من انذر

:d


استلمي التااااج التاني

انا بعته خلاص

مستني الاجابه عليه

كـــيــــــــارا يقول...

لا بقي مش هجاوب هه بس

elsha3er يقول...

بس يا حسن قولى الطريقة او اعرف الاسئلة ازاى

احمد الشاعر

حسن حنفى يقول...

كيارا

مش فيه حاجه اسمها كده

لازم تجاوبي

:p

كده كده هتجاوبي

حسن حنفى يقول...

elsha3er

عااااادي

االاسئله انا مجاوب عليها

خود السؤال

وجاوب عليه وسؤال بسؤال

هتخلص التاااج

:d

Zanooba (Zeinab sab9n) يقول...

نستني أنا :"( مش مشكلة والله يا ريت يا حسن تطلع رئيس الجمهورية أهو على الأقل حال البلد ينصلح شوية :) و أنا أقترح أنك تهاجر على ألمنيا حالاً حفتظاً على روحك المعنوية مرسي على الإهداء و نردهولك في تيجان تانية إنشاء الله

حسن حنفى يقول...

Zanooba (Zeinab sab9n)

ههههههه

لو انا الرئيس مش هيبقي فيه بلد اصلا

:d

نفسي والله

مش يهمك ليه كمان تاج

شكرا لمرورك

Princesa ... WHiSPeR يقول...

زي ما هديتني التاج
لازم ارد الهدية
شفت انا سريعه ازاى هههههههههه
تعالى خد التاج

حسن حنفى يقول...

la Princesa ... WHiSPeR

ماشي انا استلمته

وان شاء الله هحله في اقرب وقت

بس انتي استلمي التاج التاني

والتالت لسه عليه شويه

مش تقلقي خااااااااالص

وكده اللي ادوني التاجين دول

هيجوا يضربوكي لاني هرجعلهم التاج

تلاته

:d

هههههههههه

Princesa ... WHiSPeR يقول...

بلاش ظلم

ارحمو من في الارض

حسن حنفى يقول...

la Princesa ... WHiSPeR

ههههههههههه

لا ده كده رحمه خاااااالص

والله نفسي احل التاج التالت حالا

علشان اهديهولك

كرم زياده بقي

:d

حسن حنفى يقول...

من الحق مستني اجاباباتك علي التاج

هروح الدرس واجي

واشوف لو مش النهارده يبقي بكره

نزليه تحديث

نياهاهاهاهاهاهاهاها

:p

وشكرا علي تاجك

:d

TIMMY !! يقول...

لا يا حسن ..

أنا كنت بدرس فرنساوي في الثانوي ..

بس بدأت اتعلم ألماني مع نفسي السنة اللي فاتت .. و الحمد لله بقيت أعرف شوية كده ..

ربنا يسهل و نقدر نتعلمه كله ..

و خليهم قوضتين بدل واحدة .. :)

الزهراء يقول...

انا بس نفسى اعرف مين اللى اخترع فكرة التيجان دى
وليه اصلا مجموعة أسئلة تتسمى تاج ؟؟
لو حضرتك تعرف قلى
.......
جزاكم الله خيرا على التاجين وربنا ييسر واجاوب عليهم

حسن حنفى يقول...

timmy

بسم الله ماشاء الله

بجد رائع انك تعلم نفسك يا بشمهندس

ماشي انا هجز الاوضتين

حسن حنفى يقول...

الزهراء

ممممم

مستني اجابات حضرتك علي التاج

ومش عارف انا لسه جيديد

Unknown يقول...

اجابات تماااام

كل عام وانتم الى الله اقرب بمناسبة اقتراب شهر الخير

عروسة ننوسة يقول...

مبروك مبروك مبروك
وايه الاجابات النموذجية دى

Unknown يقول...

حمداللة بالسلامة لعودتك للتدوين مرة اخرى ..انا الفترة اللى فاتت كنت مش متابع اى مدونة لانى كنت مشغول فى خطوبتى ولكنى سعيد بعودتك مرة اخرى
لكن انت بتقول يارب مكونش نسيت حد !!! انت نسيتنى يابو على
تحياتى سلام

حسن حنفى يقول...

حطم القيود


كل سنه وحضرتك طيبه

شكرا لمرورك

حسن حنفى يقول...

عروسه ننوسه

الله يبارك في حضرتك

ده من ذوق حضرتك

شكرا لمرورك

حسن حنفى يقول...

medus

الف مليون مبروك

بس انا زعلان حضرتك مش قولتيلي

بس مبروك برضه

:d

التاج متمرر لحضرتك

شكرا لمرورك

كـــيــــــــارا يقول...

تم حللللللللل التاج التاني دورك في التيجان انتهي مسمعش انك حولتلي تاج تاني

إشراقة أمل يقول...

حسن حنفي
تاج جميل ويارب تحقق كل احلامك بس اعتقد بلاد برة مش هتكون احن عليك من بلدك
مبارك التاج
تحياتي
اشراقة

هــــــــــــايدي يقول...

السلام عليكم
ربنا يوفقك ويديم عليك عالم التدوين و
انت كنت بتسال عن حتجه علشان ترضى بنا هى حاجه بسيطه وسهله اوى اوهى كثره الاستغفار وذكر الله
يعنى تقول استغفر الله كثيرا عدد ما اذنبت وما اخطات بقصد واو بدون قصد
والذكر طبعا انت اكيد عارفه
سبحان الله وبحمده عدد خلقه ورضا نفسه وزنه عرشه ومداد كلماته

حسن حنفى يقول...

كيارا

مش انتهي ولا حاجه

انا محوش تاجين للزمن

:d

حسن حنفى يقول...

ashraketamal

طبعا بلدي احين بلد واحسن بلد

شكرا لمرورك

حسن حنفى يقول...

هايدي

وعليكم السلام

يارب

طبعا الذكر احسن حاجه

شكرا لمرورك

لؤلؤة الاسلام يقول...

شكرا لك حسن حنفى على تمرير التااج ده
و ان شاء الله هاحله انهارده مع ان الموضوع اللى قبلة كان تااج لان ده تاانى تاااج تبعتهولى
و جزاك الله خيرا اجابات ممتااازة ما شاء الله
و معذرة لان انا التعليق ال91 بس بجد انا بدات درووس و بقيت مشغوووولة اوى و مش بافتح النت كتييير


و شكرااااااا

حسن حنفى يقول...

خديجة محسن "لؤلؤة الاسلام"

ولا يهمك

انا عارف ان حضرتك مشغوله

كفايه شرف تعليق حضرتك

مستني اجابه التاج

ان شاء الله

أختكم فى الله يقول...

اجابات جمييييييييلة

ربنا يحققلك كل احلامك يا رب

ويكرمك

وينجحك

ميرسي جداااااااااااا على تمرير التاج ليا بس انا والله كنت حليته قبل كدة فعلا

جزاك الله خيرا

حسن حنفى يقول...

اختكم في الله

يااااارب

لا ميرسي علي واجب

حضرتك ممكن تحلي التاج التاني

:d

وجزاكم مثله

Unknown يقول...

اجاباتك
كلها حلوة واحلامك ربنا يحققها لك يارب

ورمضان كريم

حسن حنفى يقول...

نهر الحب

رمضان كريم

شكرا لمرورك

زى الهوا يقول...

z3lt awy lma kr2t ank htsib el tdween . we kont gaya az32 hhhhhhhh
bs wadi7 eni zy ma t7`ilt en eli yd7`ol el3alm da s3b awi enoh yo7`rog mno
welcome back

happy Ramadan

حسن حنفى يقول...

زي الهوا

هههههه

ايه ياعني يفندم

طبعا حضرتك علي حق

اللي يدخل التدوين صعب اوي انه يخرج

شكرا لاهتمامك

yoyo يقول...

اممممممممممممم انا اسمى مكتوب ماشى يعنى اتدبست والا كان كان ههههههههههه تدبيسة قصدى تاج مقبول
اجابات فى منتهى الجمال والصراحة
ربنا يحقق كل احلامك وامالك يارب
تحياتى
يويو

حسن حنفى يقول...

yoyo

ههههههه

مستني اجاباتك

شكراا لمرورك

عاشــــــ النقاب ـقــــة"نونو" يقول...

ههههههههههههههه
تاج الاحلام جاوبته قبل كدةةةةةةةةةةةة
ربنا يحقق كل احلامك
تحياتي

ابو صهيب ( الجمعاوي الاصيل)سابقاً يقول...

اجابات رائعة

حسن حنفى يقول...

عاشــــــ النقاب ـقــــة"نونو"

مممممم

يارب يحقق احلام حضرتك كلها

شكرا لمرورك

حسن حنفى يقول...

الجمعاوي الاصيل

شكرا لمرورك

زيزو الشقى يقول...

بسم الله الرحمن الرحيم

مدونتك حلوة قوى

وكل عام وانت بخير

وكل سنة وانت طيبة

بمناسبة شهر رمضان

شهر الصوم

تحياتى

وكل احتراماتى

اتمنالك التوفيق

واتمنالك النجاح

مدونتى تنور لو زورتيها

شكرا



عز الدين



سلااااااام

EMMY BABY يقول...

انا سعيدة جدا ان تكون اول زيارة ليا تكون اجاباتك على التاج

بجد اجابتك حلوة

بس شكلك مدبساتى كبير كل دووووول بعتلهم التاج :))

انا المفروض انى جالى نفس التاجين برضه عقبالى لما احلهم ان شاء الله

عجبتنى اوى الاغنية اللى انت حاطها ربنا يباركلك

تحياتى

ايمى

حالم يقول...

ربنا يوفقك يا حسن لما يحبه ويرضاه ويبلغك آمالك

كيكى عوووووو يقول...

لا نستنى
هههههههههههههههههههههههههه
كويس انك رجعت تانى للتدوين
اصل انا وانا فى اجازتى شوفت ليك تعليق انك هتمشى وهتسبنا
كويس انك رجعت لانى كنت هقتلك لو مشيت
ربنا يحقق كل احلامك
بجد انت حد جميل وطيب اوووووووووووووى
كل سنة وانت طيب ويااااارب دايما تكون بخيرررررررررررررر
عوووووووووووووووووووووووووووووو

حسن حنفى يقول...

زيزو الشقي

ان شاء الله

شكرا لمرورك

حسن حنفى يقول...

emmy baby

انا اسعد والله


ان شاء الله تحلي التاجين

مستني الاجابات

شكرا لمرورك

حسن حنفى يقول...

حالم

يارب انت كمان

شكرا لمرورك

حسن حنفى يقول...

كيكي

الاجازه غيرتك

العووووووو

يقت في الاخر

:d

طبعا مش نسيتك

بس علشان حضرتك كنتي في الاجازه

فقلت مش ازعجك بس دلوقتي اسم حضرتك

بقي مكتوب

استلمي التاج بقي

شكرا لمرورك

غير معرف يقول...

لئه مش يونيفرسل

بس كويس انك فاهمنى

استمر

وزى ماقلتلك هتندم والله

Aиgel يقول...

كل رمضان و أرواحكم البيضاء بخير
اللهم أجعل في قلوبنا نوراً يضيء ظلمة الليالي برضاك عنّا ,
و أجعل في أجسادنا هِمَمٌ تحتوينا فترتقي بنا نحو عفوك ” آمين ”

كل سنة وأنت طيب
أختك في الله
Angel

حسن حنفى يقول...

حسام يحيي

مممممممم

ان شاء الله طول ما انت معايا مش هندم

ادعيلي يا حس

شكرا لنصيحتك

حسن حنفى يقول...

angel

شكرا ببدعاء

يجد وحشنا تدويناتك

يارب مش تغيبي تاني

ومستني التاج بعد رمضان ان شاء الله

كل سنه وانتي طيبه

اخوك في الله

حسن حنفي

رحــــيـل يقول...

حسن

ايه يابنى موضوع المانيا معاك

هوا لصارحه انا كمان همووووت واسافر بره مصر

بس مش المانيا هههههههه

وبعدين عندى حل تمام عشان تطلع فى التليفزيون يابنى عور اى حد ولا اقتلك قتيل عادى يعنى

هههه بهرج طبعا احسن تروح تعمل كده وتجيب سيرتى فى الموضوع

معظمنا دخل التدوين قدرا واذ فجاه التدوين بقى كل حياته

ربنا يوفقك يارب
ونشوفك باشمووهندز قد الدووونيا

حسن حنفى يقول...

رحيل

ههههههههه

خلاص نخليها انجلترا

:d

مش تقلقي انا هعمل كده واقولهم

وانتي كمان تطلعي علي التلفزيون

وتبقي مشهوره

:d

ان شاء الله

شكرا لمرورك

sara draz يقول...

ما شاء الله
اجاباتك منسقة وفى محلها وناسبة

وربنا يحققلك اللى بتحلم بيه

وتحياتى اليك
وتسلم

دويتو مصر يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
حسن حنفى يقول...

ريحانه الاسلام

يارب اللي في نفسك يتحقق

تحياتي

شكرا لمرورك

نونو يقول...

كل سنة وانت طيب اخوية العزيز
رمضاان كريم
على فكرة اجاباتاك حلوة اوى
ربنا معاك

رؤية يقول...

^-^
تاجين فى منتهى الجمال،
واكثر ما احبه فى هذه التيجان ،
اننا نتعرف على الشخص عن قرب،
اتمنى ان يحقق الله لك ما تتمنى،
دمت طيبا،
تحياتى لك.

حسن حنفى يقول...

نونو

كل سنه وانتي طيبه

ربنا معاكي

يارب

هتوحشنا تدويناتك

حسن حنفى يقول...

رؤيه

دي احسن حاجه في التيجان فعلا

ربنا يحقق لحضرتك امانيك

دمت بخير

تحياتي

شكرا لمرورك

عالم حبيب يقول...

أول تعليق ليا في مدونتك الجميل دي يابو علي

ربنا يكرمك حبيبي يارب ويوفقك لكل خير

أول تدوينة كمان على حظي قدرت اعرف شوية من شخصيتك ياجميل

وقفت أمام هذه الكلمات في الرد

3- كان نفسي اسافر واعيش بره مصر وتحديدا في المانيا

تصدق انا كان عندي نفس حلمك زمان .. يمكن لأني دراستي كانت بالالماني لفترة .. بس شوف هاقولك على حاجة .. انا الأن في دبي مش في المانيا .. ومع ذلك اقولك ان مصر صدقني احلى بكتيررر رغم كل التعب اللي فيها

في الغربة الحياة مختلفة .. والنبي صلى الله عليه وسلم له حديث يرويه البخاري ومسلم عن ابي هريرة رضي الله عنه يقول فيه : السفر قطعة من العذاب يمنع أحدكم طعامه وشرابه ونومه، فإذا قضى نهمته فَليُعجل إلى أهله

ربنا يصلح الحال في بلادناااااااااا

تقبل تحياتي حبيبي

محب الخير لك : حبيب

حسن حنفى يقول...

عالم حبيب

والله ده شرف كبير ليا

حضرتك ممكن يكون معاك حق

لاني درست الماني فعلا

يارب يصلح حال البلد

ياااااااااااااارب

شكرا لمرورك

واتمني التواصل

كيكى عوووووو يقول...

عووووووووووووووووووووووو انا جيت اتخديت
..........................ه
هههههههههههههههههه رجعت فوق علشان ما تزعلش
بي ب
بيب
بيب
ان شااااااااء الله ابقى ارد على التااج فى اقرب فرصة








بس دلوقتى جايييييييية ةارخم
بيب
بيب
فى حاجة
ههههههههههههههههههههههه
عوووووووووووووووووووووووو

Asmaa mahaba يقول...

تلت تيجان دا افترا من وسع
اسمحلى اقولك ان اول تاج دا جالى قبل كدا وجاوبت عليه بمدونه اسمها حلم الحمار هههههههههه متقلقش مش شتيمه لحد دى بس زى زجل سخريه من احلامى واحلام البعض المستحيله
تحياتى ليك على ردودك وربنا يسعدك ويحققلك احلامك
تحياتى ليك سومه_87

حسن حنفى يقول...

كيكي

هههههه

اتخديت طبعا

:d

الحمد لله انها رجعت في الاول

بيب

بيب

مستني الاجابات علي التاج ان شاء الله

طبعا مش فيه حاجه

مش ققدر اتكلم

هههههه

يارب ترخمي علي طول

:d

حسن حنفى يقول...

سومه.. مجنونه في بلد عاقل

اعمل ايه بقي علشان طيب

التاج التاني انا بعته لحضرتك

مستني الاجابات

تحياتي لكي
شكرا لمرورك

Asmaa mahaba يقول...

حلو المقلب دا عموما شكرا:((
تدبيسه هايله

Asmaa mahaba يقول...

تاج تانى ايه ما انا مجاوباه برضك انت حتشككنى فى نفسى ليه ههههههههههههههه

حسن حنفى يقول...

سومه..مجنونه في بلد عاقل

انتي مجاوبه التاجين

؟؟!!

لو كده يبقي ان شاء الله

انا لسه عندي تاجين مش تقلقي

Empress appy يقول...

يا سيدى بكره تحقق كل احلامك بس خليك قوى واتحمل واوعى تييأس خالص

حسن حنفى يقول...

appy

يارب مش اياس واقدر اتحمل

ويارب حضرتك تحققي كل اللي تتمنيه

مرور حضرتك شرف كبييير ليا

شكرا لمرورك

غير معرف يقول...
أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.
kochia يقول...

حلوة التاجات اللي بالجملة دي
بتدل علي الشعبية

اجاباتك كلها ظريفة
ومدونتك كلها كذلك

تحياتي

حسن حنفى يقول...

kochia

ده بس من ذوق حضرتك

شكرا لمرورك

عايش... ولكن !!!! يقول...

ههههههههه كل دى امنيات
يلا ياعم احلم هو الاحلام بفلوس
ربنا يكرمك ويحققلك كل اللى بتتمناه
اجاباتك جميله بس حاول تتمسك بأحلامك لانك هيجيلك وقت وتلاقى حاجات كتير بتضيع
ربنا يكرمك
تحياتى
علاء

حسن حنفى يقول...

عايش ولكن

هههههه

مش بفلوس ودي احسن حاجه فيها

حضرتك معاك حق لو مش اتمسكت باحلامي

كلها و لو ضاع منها لازم اكمل برضه

ربنا يكرمك

اتمني التواصل

شكرا لمرورك

قررت أكون عانس يقول...

ههههههههههه
اجابات جميلة اوى
بس للاسف ماقريتش غير التاج الاول لان عنيا وجعتنى

بس فى قواسم كتيرة مشتركة منها انى كان نفسى ابقى رئيسة جمهورية

زائد انه كان نفسى ادرب فريق ريال مدريد فممكن اقترح على النادى انه يشتريك

هههههههههههههههه

اجاباتك حلوة اوى ربنا يكرمك

حسن حنفى يقول...

قررت اكون عانس

ههههههه

اوك بس انا عاوز اروح ميلان او تشلسي

مش مهم ابقي انتقل من ريال

ههههه

شكرا لمرورك

Hello, Hollywood! يقول...

اشطه مبروك عليك التيجان
و ردود حلوه و مبروك عليك المدونه الجديده هبقي اخش اظبط هناك بس شيد حيلك بس و تفوق من التجات دي
و الصراحه تاج يوجع و تاجين في الراس يوجعوا مابالك بقي تلاته هههههه

حسن حنفى يقول...

copa zaki

هههههههه

نفسي افوق منها

دول اربعه مش تلاته

مستنيك في ميلان

:d

شكرا لمرورك

wafaa يقول...

انا حليت الواجب يا استاذنا
معلش اتأخرت شويةكتير

وفاء

حسن حنفى يقول...

wafaa

ولا يهمك

المهم انه اتحل

:d

elsha3er يقول...

حسن انا كنت معلق هنا انت كلت التعليق ولا اية مش مهم بالهنا والشفا وبعدين كل دى تيجان الله يسهلك اجاباتك جميلة وفقك الله فيما تريد

احمد الشاعر